24 januari 2022

Presentatie verkiezingsprogramma

SGP Papendrecht heeft het verkiezingsprogramma gepresenteerd voor de gemeenteraadsverkiezingen op D.V. 16 maart 2022. De SGP doet aan de verkiezingen mee onder het thema ‘Houvast. Voor Papendrecht.’ Op 24 januari overhandigde lijsttrekker Arjan Kosten het verkiezingsprogramma aan bestuursvoorzitter Arjan Voorwinden van de lokale kiesvereniging.

Lijsttrekker Arjan Kosten is blij met het programma: ‘Er zijn genoeg uitdagingen in de komende jaren. Veel jongeren en gezinnen zijn hard op zoek naar een woning. Daarom wil de SGP dat er vol ingezet wordt op bouwen binnen de daarvoor aangewezen ruimte. We vinden dat er betaalbare woningen moeten komen voor starters en gezinnen. Daarnaast geven we prioriteit aan goede zorg voor ouderen, ruimte voor (startende) ondernemers en het behoud van het echt Papendrechtse dijklint.’

Het verkiezingsprogramma bevat concrete ideeën voor de toekomst voor Papendrecht. Het is onzeker of dit allemaal te realiseren is, maar het geeft een goed beeld waar SGP Papendrecht voor staat. De titel van het programma geeft weer dat SGP Papendrecht houvast wil bieden in lastige tijden. Een bijdrage aan een constructief en stabiel gemeentebestuur is de inzet.

Bestuursvoorzitter Arjan Voorwinden is tevreden met het duidelijke profiel van de partij: ‘We willen de zondag als gemeenschappelijke rustdag. Ook duurzaamheid is voor ons belangrijk, omdat de schepping ons aan het hart gaat. En om niet meer te noemen: we willen dat Papendrecht schoon, heel en veilig is en blijft.’

Het verkiezingsprogramma wordt de komende jaren door de fractie gebruikt om plannen uit te voeren. Er is ook een verkorte versie beschikbaar in de vorm van een handzame folder waarin de SGP de speerpunten voor de campagne weergeeft.

• Download hier het uitgebreide verkiezingsprogramma.
  • Download hier het verkorte verkiezingsprogramma